Vissnoer meenemen bij de Lee

Vrijdag, 28 augustus 2020

Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn om dit stukje te schrijven maar de ervaring leert anders. Het blijkt dat er aan de Lee nogal eens vissnoer wordt gevonden wat achter is gelaten nadat dit op de een of andere manier is verspeelt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Watervogels e.d. kunnen hierin verstrikt en gewond raken of zelfs een afschuwelijke dood sterven. Ook blijkt dat de motor van de Enterse Zomp al enkele keren opgestuurd moest worden naar de fabriek voor reparatie nadat er vissnoer in de schroef is beland. Vandaar dit vriendelijke doch dringende verzoek aan alle visser(tje)s aan de Lee: NEEM HET VERLOREN GEGANE VISSNOER MEE NAAR HUIS OF GOOI HET IN ÉÉN VAN DE PRULLEBAKKEN. Dierenleed en onnodige onkosten aan de motor van de zomp zijn vast niet de bedoeling van ons als hengelsportliefhebbers. Voor de rest alleen maar complimenten aan iedereen; zeer weinig afval en bijna geen hondenpoep langs de waterkant. Top!!!