Bestuur vergaderde

Donderdag, 15 april 2021

Het verenigingsleven staat (bijna) stil maar af en toe zijn er toch zaken die behandeld moeten worden. Daarom vergaderde het bestuur onlangs. Het volgende werd besproken.
Er zit voortgang in het proces voor het plaatsen van gaaskooien in de Lee. Vergunning bij waterschap is aangevraagd. Wordt vervolgd. Na het broedseizoen zullen er bij Het Enterveen werkzaamheden worden verricht. Het is de bedoeling dat de toegang verbeterd gaat worden en visplaatsen zullen worden gecreƫerd i.s.m. SVON. De plas wordt niet ondieper gemaakt zoals eerder de bedoeling was. Wij hebben toegezegd om hierbij als vereniging hand- en spandiensten te verlenen.
De jaarvergadering is voorlopig doorgeschoven naar september in de hoop dat het dan weer mogelijk is om bij elkaar te komen.
Als het weer mogelijk is om wedstrijden te vissen zullen we de resterende wedstrijden als losse wedstrijden vissen, dus geen competitie dit jaar.
Verder is er een donatie gedaan aan de Stichting Enterse Zomp als bijdrage voor de geleden schade aan de motor door achtergelaten vissnoer, de motor moest al enkele keren gerepareerd worden. Tevens is er een intentieverklaring getekend om een educatief centrum in te richten in De Waarf waarin wij ruimte krijgen om de hengelsport te promoten.
De zomerviskaravaan is vastgelegd voor in ons jubileumjaar 2023.
Tot slot zal de jeugdcompetitie, zoals het er nu voorstaat, doorgang vinden. In mei/juni zullen er 4 wedstrijden worden georganiseerd. Nadere berichtgeving volgt t.z.t.